S tem naslovom je bil na današnji dan pred 30 leti objavljen prispevek v Novem tedniku. Vabljeni k branju:
Pokrajinski muzej in Vodi flor cvetličarna Vodišek iz Vojnika sta v postavitvi kustosa Pokrajinskega muzeja Aleša Stoparja v prvih dneh meseca kulture pripravila razstavo Okrasni cvetlični lončki. Žal je razstava bila odprta le ne kaj dni zaradi cvetja, toda njena sporočilnost si zasluži nekaj naše pozornosti.
Avtor razstave se je odločil za okrasne cvetlične lončke iz celjskega Pokrajinskega muzeja, ki sodijo v časovni okvir od poznega baroka do začetka 20. stoletja. Na zanimiv način predstavljajo del stanovanjske kulture, zgovorna pa je tudi njihova simbolika.
Cvetice spremljajo človeka na vsakem koraku. Ker jih želi imeti tudi pri sebi v zaprtem oziroma bivanjskem prostoru, jih mora preseliti. Da je kultura cvetličnih lončkov zelo stara potrjujejo freske v egipčanskih grobnicah. V antiki in srednjem veku sta imela oblika in okras je cvetličnega lončka tudi globlji religiozni in simbolični pomen.
Cvetlični lončki nam lahko povedo več kot bi lahko sodili le na prvi pogled. Vse bolj aktualni postajajo spet v zadnjem času, ko se ljudje vse več ukvarjajo s stanovanjsko kulturo. Cvetlični lonček torej ni le posoda, je v nekem smislu maternica, iz katere raste novo življenje, je prenosnik narave iz odprtega prostora v zaprtega, je likovna, simbolna prvina.
Drago Medved, Novi tednik, 23. 2. 1995