Z zadnjim avgustovskim dnem se z mesta upravnice Gledališča Celje po 15 letih poslavlja mag. Tina Kosi, njeno mesto pa s 1. septembrom prevzema Miha Golob.
Tina Kosi, ki je v celjsko gledališče prišla leta 2002 kot dramaturginja, nekaj mesecev za tem pa je postala umetniška vodja. Po petih letih dela v Gledališču Celje pa je postala upravnica gledališča in na tem mestu ostala polne tri mandate. Za četrti mandat se je neuspešno potegovala po tem, ko je maja 2021 padla v nemilost igralskega ansambla, ki ji je očital, da je celjsko gledališče pod njenim vodenjem nazadovalo tako kadrovsko, kot tudi umetniško. Vse očitke, ki so jo presenetili, je vseskozi zavračala.
Tina Kosi slovo dala s prerezom svojega vodenja Gledališča Celje
Svoje 20-letno obdobje s celjskim gledališčem je sklenila s prerezom svojega uspešnega dela. V njem se podrobneje sprehodi od svojega umetniškega in programskega prispevka z uspešnimi uprizoritvami predstav in kakovostno popolnitvijo kadra, pa do prenove gledališča in skrbi za zaposlene. Gledališče Celje je pod njenim upravljanjem prejelo tudi preko 80 nagrad, obdobje Kosijeve na čelu celjskega gledališče pa je nekakšen epilog, kot izpostavlja, dočakalo 11. aprila 2021, ko je celjsko gledališče prejelo najvišje mestno priznanje, zlati celjski grb Mestne občine Celje za 70 let uspešnega delovanja in prispevek h kulturno-družabnemu življenju mesta ter dolgoletno negovanje tradicije festivala Dnevi komedije. Torej le mesec dni pred tem, ko so v javnost pricurljala trenja v gledališču.
Gledališče sedaj za petletni mandat prevzema Miha Golob, ki je sicer uveljavljeno ime gledališke scene. Goloba je Mestni svet Mestne občine Celje potrdil februarja.
Kdo je Miha Golob?
Miha Golob je obiskoval osnovno šolo in gimnazijo v Ljubljani. Sprva je študiral novinarstvo in nato na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani nadaljeval s študijem gledališke režije. Študij je zaključil z uprizoritvijo Malomeščanska svatba Bertolta Brechta in diplomiral z diplomsko nalogo Teorija umetnosti, gledališča in režije pri profesorjih Miletu Korunu in Matjažu Zupančiču. V času študija je prejel akademijsko Prešernovo nagrado in nagrado za režijo na mednarodnem festivalu gledaliških akademij v Brnu. Kmalu po zaključku študija je za štiri leta prevzel umetniško in poslovno vodenje Šentjakobskega gledališča v Ljubljani (2002–2006). Od leta 2008 ima status samostojnega ustvarjalca na področju kulture. Ob ustvarjanju gledaliških uprizoritev v repertoarnih gledališčih deluje tudi kot mentor gledaliških delavnic, seminarjev in gledaliških skupin iz Slovenije in zamejstva. Večkrat je sodeloval tudi pri televizijski produkciji. V dvajsetih letih profesionalne režijske poti je režiral v večini slovenskih institucionalnih gledališč in se podpisal pod režijo več kot 30 raznovrstnih uprizoritev. Režira tako uprizoritve za otroke in mladino kot uprizoritve za odrasle, od sodobne dramatike do slovenske in svetovne klasike. Svoje gledališko razmišljanje največkrat veže na družbenokritične teme, zadnja leta s poudarjenim avtorskih pristopom. Leta 2014 se je prvič preizkusil v lutkovnem gledališču. Uprizoritev Mali modri in mali rumeni v produkciji LGM in Akvarij v produkciji LGL sta postali uspešnici s številnimi gostovanji v tujini. Uprizoritev Mali modri in mali rumeni je imela več kot 100 ponovitev, obe pa vsaj pol izvedb na več kot dvajsetih festivalih doma in v tujini (Avstrija, Bolgarija, Nemčija, Finska, Hrvaška, Italija, Nizozemska, Češka, Poljska, Estonija, Turčija, Irska …). Tri njegove uprizoritve za otroke so uvrščene na spletno platformo kakovostnih predstav Zlata paličica. Kadar je potrebno, pa na njegovo motivacijo dobro vpliva tudi dejstvo, da je na programu slovenskih gledališč sedem njegovih uprizoritev, ena od njih se igra že trinajst sezon.(vir: SNG Maribor)
B.S.